Śniadanie nie tylko dla wegan

Nie przepadam za mięsem, właściwie to go nie jem. Wobec tego, aby urozmaicać sobie posiłki, szukam kulinarnych inspiracji w Internecie. Nie ukrywam, że dość często podpatruję kuchnię wegańską bazującą przede wszystkim na owocach.
Szczególną uwagę poświecam śniadaniom, ktore starannie przygotowuję w domu tuż przed wyjściem do pracy. Śniadanie to podstawa, dlatego staram się, aby mój pierwszy posiłek był pełnowartościowy i sycący. I zazwyczaj ciepły :)

Poniżej pokażę dwie wersje mojego ulubionego śniadania zainspirowanego kuchnią wegańską. Oczywiście posiłki modyfikuję zawsze pod siebie, często zamieniam składniki na te, które akurat mam w lodówce. Głownie chodzi o to, aby sama koncepcja posiłku przypominała jak najbardziej jego oryginalną wersję. Co najlepsze, obydwa te przepisy wymagają zaledwie kilku (3-4) składników, które zazwyczaj mamy w kuchni. Reszta to dodatki dobrane wedle uznania. Zaczynamy!

Owsiane racuszki z bananami:
  • 1,5 szkl. mąki owsianej (wystarczy zmielić płatki owsiane aż powstanie mąka)
  • 1 szklanka mleka (roślinnego bądź zwierzęcego)
  • 1 dojrzały banan
Opcjonalnie:
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • jogurt naturalny
  • owoce, dżem lub syrop z agawy


Mąkę owsianą, mleko, banana (oraz cynamon) miksowałam tak długo, aż pozyskałam konsystencję gęstej śmietany. Racuszki piekłam na patelni teflonowej z obydwu stron.
Udekorowałam jogurtem naturalnym oraz świeżymi owocami.



Racuszki są niesamowicie sycące, pożywne, a przede wszystkim są cennym źródłem białka i błonnika, które wspomagają układ trawienny. Idealne dla ludzi siedzących za biurkiem w pracy. Pychota!



Pudding z kaszy jaglanej:

Kasza górą! Szczególnie na słodko. Nigdy wcześniej nie próbowałam kaszy w takiej wersji, tym bardziej chętnie podzielę się przepisem:
  • kasza jaglana (wedle uznania)
  • mleko (roślinne lub zwierzęce)
  • 1 dojrzały banan
Opcjonalnie:
  • szczypta cynamonu
  • jogurt naturalny
  • suszone/świeże owoce
Kaszę gotuję w mleku wedle przepisu na opakowaniu. Ugotowaną i wystudzoną kaszę miksuję z bananem i cynamonem do uzyskania konsystencji budyniu. Jeżeli masa wciąż jest za gęsta, dolewam troszkę mleka. Na samym końcu dekoruję owocami, czasami polewam jogurtem lub dodatkowo miodem bądź syropem z agawy.



Takie śniadanie dodaje mnóstwo energii! Jeżeli jesteście znudzeni zwykłą owsianką, koniecznie wypróbujcie pudding jaglany. Bomba!


Poza nowinkami opisanymi powyżej, dość często wracam do płatków ryżowych, które gotuję na mleku, doprawiam miodem i owocami (takze mrożonymi). Natomiast owsianka należy do stałego menu moich śniadań :)



Jak widać, staram się rozpoczynac każdy dzień pełnowartościowym (i dość często ciepłym) posiłkiem, który dodaje energii od samego rana i sprawia, że nie mam napadów wilczego apetytu między głównymi posiłkami.

Czas jeszcze na smaczny deser! Super przepis na tak zwane Nice Cream, czyli na zdrową i wegańską wersję lodów znajdziecie poniżej, Nie znam tak dobrego deseru, którego wykonanie jest tak banalnie proste.

Do zrobienia Nice Cream potrzebne są:
  • zmrożone owoce (ja używam ulubionych truskawek, czarnych porzeczek, czereśni i bananów)
Opcjonalnie:
  • miód lub syrop z agawy
Owoce wystarczy zmiksować na gładką masę, dosłodzić (ewentualnie) miodem lub syropem.



Niebo w gębie. Raz spróbowalam, na jednym razie się nie skończyło :) Zdrowe, orzeźwiające i pełne witamin lody możemy wcinać bez obaw o przybranie na wadze.



Jestem wielką zwolenniczką szukania zdrowszych zamienników tradycyjnych potraw. Jeżeli jest nam ciężko zrezygnować z niezdrowego jedzenia, warto przynajmniej samemu przyłożyć się do wykonania wersji light. Nie zachęcam do rezygnacji z mięsa, deserów czy tłuszczów, ale nakłaniam bardzo gorąco do odkrywania nowych smaków i ich zdrowych interpretacji.


powodzenia i smacznego!
/Gabriela

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Ale pysznie i kolorowo tu :)Pudding z kaszy jaglanej robię podobny, uwielbiam go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jaglanka i owsianka to moje królowe śniadań :)

      Usuń

Nie zgadzam się na kopiowanie zdjęć, grafik i treści. Obsługiwane przez usługę Blogger.